Fotofabriek.nl (Review)

23316189_1738029162873802_1360344273_n

Geweldig hoe een foto een moment kan vastleggen en voor altijd kan bewaren. Een moment dat later een bijzondere herinnering wordt. Op mijn zolder staat een boekenkast vol fotoalbums, gevuld met mooie familieherinneringen. Toen in het begin van deze eeuw, (oeps dat klinkt alsof ik geboren ben in het stenen tijdperk) de digitale camera in opmars kwam was ik daar enthousiast over. Vanaf toen kon je foto’s gemakkelijk bewaren op een SD kaart. Maar nu zoveel jaar later, de kinderen worden groter en vliegen uit, blijkt mijn vader toch gelijk te hebben en er niets boven een fotoalbum gaat. Zo’n album pak je snel uit de boekenkast wanneer je foto’s wilt bekijken en herinneringen op wil  halen.

Relatief makkelijk

Ik liep al een poosje rond met het idee een fotoalbum te gaan maken. Ik schoof het echter steeds voor mij uit, gebruik makend van de volgende excuses, ik heb het te druk, het is vast te moeilijk, te lastig, te ingewikkeld om een fotoboek te maken, ik doe het morgen. Totdat onlangs Fotofabriek.nl contact met mij op nam met de vraag of ik een fotoalbum wilde maken om er een review over te schrijven. Dat was het duwtje in de rug wat ik nodig had. En wat bleek? Een fotoboek maken is relatief makkelijk, je volgt gewoon de aangegeven stappen op de website.

8f71e3b1e89e77d530731dd296b81e77 (1)

Weinig ruimte

Een ouderwets fotoalbum is dik en neemt (te) veel ruimte in beslag. Het hardcover  fotoalbum A4 prijs € 22,99, wat ik maakte bij Fotofabriek.nl, is ondanks dat het 24 pagina’s bevat dun en neemt niet veel ruimte in de boekenkast in. Je kunt zelf bepalen hoe je je pagina’s indeelt, ik plaatste vier foto’s per pagina. Hierdoor bevat mijn fotoboek veel foto’s ook al is het dun.

Online fotoalbum

Wanneer je je fotoalbum hebt besteld ontvang je een online album die je met anderen kunt delen. Fotofabriek.nl filmt het moment dat de omslag van je fotoalbum wordt gedrukt en daarvan krijg je een video toegestuurd. Er zijn genoeg mogelijkheden om een fotoalbum naar je eigen stijl en smaak te maken. Drie dagen nadat ik het album besteld had had ik het al in huis. Ik ben heel blij met mijn mooie fotoboek, de hardcover omslag is van een goede kwaliteit. De pagina’s zijn stevig en de foto’s zijn helder en mooi van kleur. Dat verbaasde mij enigszins, aangezien de foto’s die ik uitgekozen had niet altijd van goede kwaliteit waren.  Maar die foto’s bevatten juist net de mooiste herinneringen.

Twee keer eerste plaats

Fotofabriek is door Radar en Tips Fotoalbum Maken in twee verschillende fotoboekentest  beoordeeld met de eerste plaats. Naar mijn mening is dit terecht.

Een blik achter de schermen